23 Ağustos 2016 Salı

Ulusal Vize İçin Randevu Almak ve Konsolosluk Süreci

Bu yazımda vize randevu serüvenimi ve Konsolosluk maceralarımı anlatacağım :)

Ulusal vize için randevuyu iData üzerinden Alman Konsolosluğu Vize Bölümü'ne alıyorsunuz. Bu da sadece telefonla oluyor. Öğle vakti bir buçuk saat bekledikten sonra anladım ki telefonu açan olmayacak, en iyisi sabah aramak. 7.59'a alarmınızı kurun, 8.00'da arayın. Hemen açıyorlar ve beklemeden hallediyorsunuz işinizi.

Pasaportunuzu ve kredi kartınızı hazır edin. 5 € (17 tl) randevu ücreti alacaklar. Telefon üzerinden halledebiliyorsunuz bu işlemi.

Vize randevusunu gitmek istediğiniz zamanın 1 ay öncesine kadar alın ki başvurduktan sonraki üç buçuk haftalık zamanı garantilemiş olun.

Randevuyu aldıktan sonra, randevu detaylarınızla birlikte size bir sürü belge ve başvuru formu mail atılacak. Bu atılan belgelerin içerisinde kendinize uygun olanı seçin ve işlemlerinizi ona göre yapın. Burslu burssuz diye ayrılıyor gerekli evraklar listesi, aman dikkat.

Birkaç tüyo;
  • O belgede yazan her türlü belgeyi hazır edin. İkişer fotokopilerini de çekin. Başvuru formuyla ek belgeyi çekmenize gerek yok.
  • Randevuyu ALMAN KONSOLOSLUĞUNA alıyorsunuz, benim gibi iData ofisine gitmeyin :)
  • Ek olarak iki tane pasaport fotokopinizi ekleyin.
  • Türkçe belgeleri (mezuniyet, nüfus kayıt örneği vs.) Almanca'ya yeminli tercümandan noter onaylı olacak şekilde tercüme edin.
  • Başvuru formunda aklınıza takılan bir yer olursa boş bırakın, belgeleri kontrol ederken sorarak doldurursunuz.
  • Gerekli evraklar listesinde 2 adet fotoğraf diyor fakat siz 3 tane alın yanınıza.
  • Tüm belgeleriniz hazır olsun, sakın eksik evrakla gitmeyin!
iData'nın attığı mailde nereye gideceğim yazmıyordu, ben de ofisine gittim. Erken gitmişim iyi ki, uyardılar beni konsolosluğa gitmeniz gerekiyor diye. iData sadece schengen vizelerini alıyormuş, öğrenmiş oldum :)

Konsolosluğa bir 15 dk. kadar erken giderseniz benim gibi kapıda telaş olmazsınız. İlk konuşacağınız kişi pasaportunuza ve randevu saatinize bakıyor, içeri alıyor. Daha sonra güvenlik kontrolünden geçiyorsunuz, çantanızı dolaba koyup içeriye giriyorsunuz.

İlk yapacağınız şey, odanın en sonunda bulunan masaya gidip USP Kargo'ya 20 tl bayılmak. Bu ücret pasaportunuzun evinize yollanması için gerekli ve zorunlu bir işlemmiş. Taksim'den evime 10 dk olmasına rağmen kargo almak zorunda kaldım.

Sonra, belgelerinizin kontrol edileceği kısma, kapının yanındaki masaya doğru ilerliyorsunuz. Orada tüm belgeleriniz ve fotokopilerini sıraya dizeceksiniz. Başvuru formunda boş bırakıp sormayı düşündüğünüz bir yer varsa burada o sorularınıza yanıt bulabilirsiniz.

Her şeyim tamamdı, pasaport fotokopim hariç. Apar topar onu da çektirdim, aman siz yanınızda bulundurun :)

60 € ücret ödeyeceksiniz, parayı bu masada veriyorsunuz ama para üstü beklemeyin, birebir konuşacağınız kişi alacak parayı.

Tüm belgeleri bir nizam ettikten sonra aldığınız numaranın gelmesini bekliyorsunuz. 

Sıra bana geldi, ne amaçla gittiğim soruldu ve devamı geldi;
  • Okuldaki derslerim (bilmiyordum, azar yedim)
  • Okula kaç defa gittiğim, daha önce görüp görmediğim
  • Nerede kalacağım
  • Almanca bilgimin olup olmadığı (A2 belgem var fakat yeterli değildi, çok sorguladı)
  • Was möchtest du in Deutschland zu machen? (Sorgulamasının arkasına bu soru geldi, neyse ki cevap verebildim.)
  • Akrabamın olup olmadığı
  • İngilizce seviyem (B1-1 seviyem ama çok olmasın diye A2-2 dedim, ne kafaysa..)
  • Neden Hamburg'u seçtiğim
  • Almanya'da okumak istediğim bölümü başka hangi okulların sağladığı (çok ünlü bir okulu söyledim, Hochschule Für Musik Hanns Eisler Berlin, hiç duymadığını söyledi? :p)
Biraz sorgu sual geçiyor tabi ama benim o kadar sıkıntılı bir durumum olmadı dil dışında. Kursa başvuramadım çünkü ders programım belli değil, o kadar parayı da gidemeyeceğim bir kurs için vermek istemedim açıkçası.

Parmak izi verdim sonra, ellerim titreye titreye :) Bu kadar sorgudan sonra biraz heyecanlanmıştım :)

Üç buçuk hafta sonra haber geleceğini söyledi ve ödeme yaptığım için bir fatura verdi. İşlemlerim tamamdı, 1 aydır çektiğim uğraş ve çile sonunda bitmişti :)

Bekleyiş başladı..

BLOKE HESAP SÜRECİM İÇİN BURAYA TIKLAYIN

Umarım yardımcı olmuştur, lütfen sorularınızı aşağıya yazın!


11 yorum:

  1. motivasyon yazısı hakkında yardımcı olabilir misin senin yazdığın bir örnek var mı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. mail adresini verirsen atabilirim

      Sil
    2. Lütfen banada gönderirmisiniz
      Nsslm19@gmail.com

      Sil
  2. Merhaba Kamil bey, yaziniz cok yardimci oldu tesekkurler. motivasyon yazisi ornegini rica etsem bana da atabilir misiniz? ve bir sorum olacak belgelerimiz hemen hepsi ingilizce sadece nufus kayit ornegi Turkce.onu nereden cevirtmemiz gerekiyor online mumkun olabiliyor mu? ya da cevirisi sart mi ? ingilizce belgeleri cevirmemize gerek yok sanirim oyle degil mi? djberlinnewyork@gmail.com lutfen yardimci olun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. merhaba kamil bey , motivasyon örneğine ihtiyaç duyuyorum , yazdım fakat sağlama yapacak bir yazı bulamadım.. Aktardıkların işime çok yaradı çok teşekkürler. spartann777@gmail.com

      Sil
  3. Merhaba, örneği banada gönderebilirseniz çok sevinirim. snowlear@icloud.com

    Çok teşekkür ederim :)

    YanıtlaSil
  4. Merhaba, motivasyon yazısından ben de rica edebilir miyim. Caglapinararslan@gmail.com
    Teşekkürler
    Bu arada seyahat sigortası da götürdünüz değil mi?

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, motivasyon yazısına ihtiyacım var, benimle de paylaşabilir misiniz yazınızı? edasoysal7@gmail.com
    Teşekkürler şimdiden
    Yazınız mükemmel olmuş tüm adımları ayrıntılı bir şekilde görmemiz açısından çok faydalı:)

    YanıtlaSil
  6. Merhabalar kamil bey. Benimde sundugunuz motivasyon yazısı örneğine ihtiyacım var. Ayrıca eksiksiz ve ayrıntılı özgeçmiş. Şimdiden teşekkürler
    mazlumgunes1991@hotmail.com

    YanıtlaSil
  7. Ben ikinciye konsoloslyfa tekrar cagirildim sizce neden olabilir eksik evrak yoktu dosyanizla ilgili gorusecegiz dediler

    YanıtlaSil