23 Ağustos 2016 Salı

Bloke Hesap Açma Sürecim

Öncelikle herkese merhaba!
An itibariyle tüm işlerimi bitirmiş ve lisans eğitimimi devam ettirmek üzere istediğim ulusal vize için Alman Konsolosluğu'na başvurmuş bulunmaktayım.

Bu yazıda ulusal vize (90 gün ve üzeri) alabilmek için başımdan geçenleri, internette bulunması mümkün olmayan her detayı sizinle paylaşacağım. Biraz uzun olacaktır, haberiniz olsun!

Öncelikle, tebrikler! Okulunuzu kazandınız. Tüm aksiliklere ve olumsuzluklara hazır olun, moralinizi bozmayın. Çünkü en önemli aşamayı aslında hallettiniz bile :)

Kabul yazınız gelir gelmez ilk işiniz gideceğiniz şehirdeki yurtlara ve bloke hesap için bankalara başvurmak olsun.

Ben okulumdan kesin kabul aldım, gelir gelmez ikisine de başvurdum. Yurtları gideceğiniz şehrin adıyla yurt (örn. Hamburg Studentenwohnheim) diye aratırsanız Google'dan bulabilirsiniz.

Gelelim işin bloke hesap kısmına.. Asıl iş burada patlıyor bence. Açması bir dert, para göndermesi ayrı dert. Anne ya da babanızı garantör olarak göstererek üniversite için vize alamıyorsunuz. Ancak Erasmus için o seçenek geçerli. Bloke hesap üniversite eğitiminiz için zorunlu. Her neyse, bloke hesabı Almanya'da iki banka sağlıyor, biri Deutsche-Bank, bir diğeri de İşbank AG. İşbank diye kafanız karışmasın sakın, Türkiye İş Bankası değil bu kurum. Ortakları var Türkiye'den fakat bir işbirliği içerisinde değiller. TİB şubesine gittiğinizde size istediğiniz bloke hesabı açmak için yardım sağlamayacaklardır, bilginize.

!!!!! EDIT 2017: Duyduğuma göre Türkiye'deki Alman konsolosluğu artık Deutsche Bank ile çalışmıyormuş. !!!!! 

Ben İşbank'a başvurmayı tercih ettim çünkü Türkçe iletişim sağlayabiliyorsunuz. Ne olacağı hiçbir zaman belli olmuyor, bir de dil anlamakla vakit harcamak istemedim. İşbank'ın Almanya'nın her yerinde ve çok sayıda şubesi olmayabilir, aman kontrol etmeden sakın girişmeyin.

Şubeleri kontrol ettikten sonra hesabı İşbank'tan açtırmaya karar verdiyseniz, buradan sonrası size geliyor.

Bilgi için: https://www.isbank.de/tr/

İlk olarak bankanın mail adresine (servicecenter@isbank.de) bloke hesap açtırmak istediğinize dair bir mail atıyorsunuz. Onlar da size gerekli belge ve formları ekledikleri bir maille geri dönüyorlar. Bu formları dolduruyorsunuz fakat tarih ve imza atmıyorsunuz. Bu kısımları konsolosluk önünde dolduracaksınız.

Bunun için de Alman Konsolosluğu'nun Online Randevu Sistemi'ne (www.service2.diplo.de-istanbul) girip Pasaport ve Konsolosluk İşlemleri biriminden Belge Düzenleme ve Tasdik işleminiz için randevu almanız gerekiyor. Bu randevuda yapılacak işlemler sırasıyla;
  • Belgenin gerekli yerlerine imza ve tarih atacaksınız (imza pasaporttakiyle aynı olmak zorunda)
  • Pasaport fotokopinizi vereceksiniz.
  • 20 € ücret vereceksiniz.
  • Bu verdiğiniz belgeler onaylandıktan sonra mühürlenip size geri verilecek
Sonra mühürlettiğiniz, onaylattığınız ve size geri verilen imzalı belgeyi, kabul mektubu ve mühürlü pasaport fotokopinizi size en uygun kargo ile bankanın posta adresine (İşbank AG, Zeil 123, 60313 Frankfurt am Main) göndereceksiniz. Ben UPS tercih ettim, en hızlısıyla gönderdim. 150 TL gibi bir fiyat tuttu fakat gönderdiğimin ertesi günü teslim edildi.

Bankaya ulaştıktan 1-2 hafta sonra da hesabınız açılıyor. Açıldıktan sonra size hesap bilgilerinizi gönderdikleri bir mail alıyorsunuz. O maildeki hesaba da teminat tutarınızı, swift ve hesap açılım ücretini yollamanız gerekiyor. Yolladıktan sonra bankadan konsolosluğa vermek üzere hazırlanmış bir belge alacaksınız, bu belge de tüm bu işlemlerin sonucunda size verilen altın yumurta :)

TEMİNAT TUTARINI KONSOLOSLUĞUN SİTESİNDEN DEĞİL, ARAYARAK ÖĞRENİN!
Her sene değişiyor, bilgiler güncellenmiyor, BİLGİNİZE!


Normalde olması gerekenler bunlar. Benim başıma neler geldi hemen anlatıyorum.

Ben okulu kazandığımda daha reşit değildim, 20 gün kadar vardı reşit olmama. Bu yüzden kendi adıma hesap açamıyordum. Türkiye'de velayet kimdeyse onun imzasıyla hesap açıldığını bildiğim için Almanya'da da olur diye ben bankanın formuna annemin imzasını attırdım ve o şekilde mühürlendi o belgeler. (hata 1)

İki gün sonra telefon geldi, biraz sinirli bir hanımefendi belgelerimin iptal olduğu haberini verdi :) Reşit olmadan açamazsınız diye belirtmişlerdi, bir daha belirttiler :) Öğrenci hesaplarında bireyin kendi imzası olması gerekiyormuş. Almanya'da anne imzasıyla öğrenci hesabı açılmıyormuş. Doğum günüme, yani reşit olduğum güne kadar bekletmeyi teklif ettiler fakat imza benim imzam olmadığı için bir anlamı olmayacaktı. O yüzden kalktık tekrar konsolosluktan randevu aldık, aynı işlemleri bir daha yaptık. Neyse ki tekrar ücret ödemedim mühürleme olayı için ama kargo parasını tekrar vermek zorunda kaldım.

19 Temmuz'da gönderdim, 31 Temmuz ise doğum günümdü. Belgelerimi beklettiler teklif ettikleri gibi, 2 Ağustos'ta hesabım açılmıştı.

Hemen teminat tutarını, yani aslında benim bu senenin diye bildiğim, konsolosluğun sitesinde yazan teminat tutarını yolladık (geçen seneninmiş) (hata 2). Belgede belirttiğim ve gönderdiğim yanlış olan tutar belirtilerek yazılan, konsolosluğa vermek üzere hazırlanan belge geldi.

Vize randevusu alırken öğrendim ki, teminat tutarı yükseltilmiş! Konsolosluğun sitesinde de herhangi bir güncelleme yok! Beni bir telaş aldı ki sormayın, bir de cuma günüydü, her yere döşedim mailleri :)

Banka sıkıntı çıkarmadı neyse ki, bloke hesabın limitini yükseltmelerini rica ettiğim bir dilekçe yazdım, tarattım ve mail attım. Sonra eksik miktarı, tekrar swift ücretini ve üstüne de kaymağı olan yeni belge parasını bayıldım. Yeni belge geldi çok geçmeden, ikinci altın yumurta misali :)

Belgenizi aldınız, hayırlı olsun!

13 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Kabul mektubunun orjinali mi gerekiyor başvuru için? Gelmesini beklemek yerine elektronik olanı indirip başvuruda kullanabilir miyiz? Bilginiz var mı bu konuda

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de mail atılan pdf belgesinin çıktısını almıştım, zaten herhangi bir belge posta ile gelmedi bana. Sıkıntı olacağını sanmıyorum.

      Sil
  3. Merhaba ben bu ağustos ayında gidiyorum almanyaya fakat ekimde 18 olacağım. Bekleme gibi bir şansım yok. Bankaya mail mi atmalıyım yoksa sizin önereceğiniz başka bir şey var mı? Bir de araştırmama göre Deutsche Bank 18 yaşından küçük olanlar içinde form koymuş sitesine direk onlardan mı açiyim?

    YanıtlaSil
  4. Net bir bilgi veremeyeceğim, konsoloslukla ya da bankayla konuşsanız daha iyi olur..

    YanıtlaSil
  5. Merhabalar, ben doktora kabul mektubu aldım. Almanya Freie Üniv.'den. Yalniz beni bir yıl için misafir öğrenci olarak kabul etti. Dolayısıyla üniversitenin ekimde başlayacak ucretsiz Almanca kurslarına başvurmami talep etti. blok hesap da açıp vize başvurusunda bulunacağım. Vize alma olasılığım nedir? Vize için Almanca B1 gerekli midir? Sonuç itibariyle doktora öncesi Alman dil okuluna kaydolacagim. Teşekkürler

    YanıtlaSil
  6. Olasılığını bilemem ama vize için B1 gerekli değil, zaten Almanca kursuna gideceksen kayıt belgeni götür ve başlayacağını söyle, sıkıntı olmaz.

    YanıtlaSil
  7. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  8. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba, bloke hesap için bankanın verdiği ıban adresine teminat tutarını 13 ekimde yatırdım ama halen konsolosluğa vermem gereken belgeyi göndermediler ne kadar sürede gönderiyolar

    YanıtlaSil
  10. Kanunen Almanyada (Sperrkonto) yani bloke hesap YASAK bunu Anayasa Mahkemesi yasaklamış. Şimdi önce Deutsche Bank kanalı ile online yani Almanya dışındaki şubelerinden yapıyorlardı. Sanıyorum ona da itiraz geldi ve bir tek İşbank kaldı.Onlarda işi yapmak için para tırtıklıyorlar. Birde aracı firmalar var para karşılığı yapıyorlar. Yakında Alman Devleti el koyup bu rezaleti durdurur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğrenciler için devlet bloke hesap istiyor nasıl yasak?

      Sil
  11. Almanyada yakını olmauan birisi ayrıca maddi durumu olmayan sadece öğrenci haliyle okul okuyabilirmi? Maddi geliri yok bloke hesap ile ilgilide tatillerde çalışırsa öyle olurmu?

    YanıtlaSil