23 Ağustos 2016 Salı

Burssuz Üniversite Öğrencileri İçin İstenen Evrakları İnceliyoruz

Merhaba tekrardan!

Bu yazımda istenen belgeleri nereden ve nasıl temin edebileceğinizi açıklamaya çalışacağım.
Belgelere ulaşmak için yapmanız gerekenler BURADA. Belgeleri buraya yüklemiyorum, güncelleniyor olabilirler, en iyisi kendinizin temin etmesi.

Ne yapılması apaçık ortada olan maddeleri es geçiyorum :)

- Almanca dilinde eksiksiz olarak doldurulmuş ve başvuru sahibi tarafından imzalanmış iki adet başvuru formu.

Bu belgeyi başka bir yazıda daha detaylı olarak açıklayacağım.

- Motivasyon yazısı, Eksiksiz ve ayrıntılı özgeçmiş

Bu yazıları ben İngilizce yazdım, sorun olmadı. Motivasyon yazısında neden Almanya'da okumak istediğinize dair bir yazı yazmanız bekleniyor. İnternette kalıp olarak çok örneği var. Benim tavsiyem genel kurallara bakmak dışında, kendi bilgilerinizi en iyi kendiniz bileceğiniz için, sizin yazdığınız bir yazı yazmanız. Daha samimi ve inandırıcı olacağına eminim.

- İlk kez üniversite eğitimine başlayacaksanız -ya da- Zaten Türkiye’de üniversite eğitimine devam ediyorsanız

Bu belgeleri kesinlikle Almanca'ya tercüme ettirmeniz gerekiyor. Noter onaylı yaptırmayı unutmayın!

- Gerek görüldüğünde okul veya üniversiteden mezun olduktan sonra yapılan işler hakkın-
da belgeler

Benden istenmedi, gerek görülmediği için olabilir :)

- Şartlı kabulu gösterir belge (örnek: önkayıt, başvuru teyidi) veya Kabul belgesi (“Zulassungsbescheid”) Almanya’daki üniversiteye başvuru yapıldığını gösterir belge

Benim kesin kabul belgem var. Fakat Almanca eğitimim istenilen düzeyde değil. Okulumdan dolayı böyle bir avantajım var, okuduğum ilk iki sene içerisinde B2 sertifikasını verebiliyorum. Fakat bu biraz sıkıntı oldu, dil bilmeden nasıl gideceksin tarzı sorular sordular vize mülakatında. Kurs alacağımı, daha ders programımın belli olmadığını söyledim, bir şekilde ikna oldular :)

- Tam tekmil vukuatlı nüfus kayıt örneği. Nüfus kayıt örneğinde “Düşünceler” bölümünün de eksiksiz doldurulmuş olması gerekmektedir.

Bu belgeyi de Almanca'ya tercüme ettireceksiniz. Yine noter onaylı (uçsun paracıklar). Düşünceler bölümüne ekstra dikkat! İkametgah almanıza gerek yok bu arada, ben aldım, geri verildi.

- SGK’dan yurt dışı sağlık sigortası (Formül A/T 11). Bu belgenin ibraz edilemediği durumlarda: Seyahat sağlık sigortası yapıldığına dair belge.

Eğer benim olduğum gibi emekli sandığı değilseniz, SGK'ya başvurarak ücretsiz olarak bu yukarıda belirtilen belgeyi alabiliyorsunuz. Eğer alamadıysanız, benim koşullarıma uygun tek sigorta firması olan Marphe Sigorta'yı önerebilirim size. 12 aylık sigorta yapan tek firma bu Türkiye'de. Tavsiyem acentalara gitmeyin, genel müdürlükler en doğru yönlendirmeyi size yapacaklardır. Acenta fazla fiyat söylemişti mesela bana. Bir de yanınızda kredi kartı olsun, limiti de birazcık arttırın :)

Marphe Sigorta'ya gitmeyin! Onlar tarafından yapılan sigortam Almanya'da kabul görmedi. Yanlış bilgilendiriyolar!!

Türk Alman Sigortası yaptırın ya da AT11 belgesini temin edin. Aldığınız belge ile de Almanya'da AOK ya da TK ile görüşüp okul için onay belgesi almanız gerekiyor, sigortanın Almanya'da geçerli olduğuna dair.

Alman hükümetinin istediği en düşük teminat tutarının yanında (şu anda -2016 yılı için- 30.000€) dikkat etmeniz gereken bir diğer madde de okulunuzun ne kadarlık bir sigorta yaptırmanızı istediği. Gözler açık olsun :)

- Almanya’da öngördüğünüz öğrenim süresi boyunca öğrenim ve geçim masraflarının nasıl karşılanacağına dair belge.

Bknz.  Bloke Hesap Açma Sürecim

Umarım yardımcı olmuştur, sorularınızı lütfen aşağıya yazın!





3 yorum:

  1. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  2. Selam. Benim de haftaya vize randevum var. Ben de Hamburg'a gelecegim :) Rica etsem motivasyon mektubunu mail atabilir misin? hakansinanusta@gmail.com

    YanıtlaSil
  3. Merhaba, bloke hesap ve diger birkac konu hakkinda 1-2 sorum var, cevaplamaniz mumkunse size nasil ulasabilirim? Simdiden tesekkurler...

    YanıtlaSil